Lieber Besucher, herzlich willkommen bei: RCLine Forum. Falls dies Ihr erster Besuch auf dieser Seite ist, lesen Sie sich bitte die Hilfe durch. Dort wird Ihnen die Bedienung dieser Seite näher erläutert. Darüber hinaus sollten Sie sich registrieren, um alle Funktionen dieser Seite nutzen zu können. Benutzen Sie das Registrierungsformular, um sich zu registrieren oder informieren Sie sich ausführlich über den Registrierungsvorgang. Falls Sie sich bereits zu einem früheren Zeitpunkt registriert haben, können Sie sich hier anmelden.

21

Dienstag, 6. November 2018, 06:42

What u posted was no 3 phase machine... and u will still never drive one with a bldc drive. More humor from team xerox.

22

Dienstag, 6. November 2018, 06:48

ich muss mich leider wiederholen:

Deine informationen sind leider mal wieder falsch. :no:
frag deinen besten freund, was er und damals aufschwatzen wollte.
vg
ralph

nachbemerkungen

23

Dienstag, 6. November 2018, 06:50

You couldnt drive the machine due to your own lack of understanding. As usual. zzz

24

Dienstag, 6. November 2018, 06:53

okay, diu bist wieder in deinem üblichen fahrwasser.
da ist mir meine zeit zu schade für, da geh ich lieber was sinnvolles fertig machen.....

tschüss!
vg
ralph

nachbemerkungen

25

Dienstag, 6. November 2018, 06:56

Sure okon lol .Goodnight zzz

26

Dienstag, 6. November 2018, 07:00

harget,

dass höflichkeit nicht mehr deine stärke ist, wenn dir die sachargumente ausgehen, ist auch hinreichend bekannt!

hier ist "guten morgen".
weist du, die erde ist nämlich rund und dreht sich......
vg
ralph

nachbemerkungen

27

Dienstag, 6. November 2018, 07:06

Wats to argue like every other thing the world has done you have problems. Theres no point you couldnt drive the motor and the reasons are obvious u dont know what to drive it with . All the technical post in the world wont help u.

28

Dienstag, 6. November 2018, 07:20

They kw of the team xerox torqstar u dropped in my thread is not 1 as you claim. Talk tech....bosley . Where did u get 1 from ?

The facts is it is lower just like the ultimate is than any 24slot22pole machine of any brand including Neu. It is your failed copy of the torqstar from lehner. Youre stuck at the kw because peter removed his vector math so no more help from powergecko and the reason this thread was started in the first place and no answers so it dies....u certainly didn't post this plagiarism here where it belongs!

Too bad
»Gast02021019« hat folgendes Bild angehängt:
  • 100_6992.jpg

Dieser Beitrag wurde bereits 5 mal editiert, zuletzt von »Cohesive« (6. November 2018, 07:36)

29

Dienstag, 6. November 2018, 13:45

du solltest dich langsam mal entscheiden... :D
entweder der 24N scorpionstator ist eine schlechte kopie vom uralt-helistator, den christian von seiner rbeit mitbegebracht hatte oder es ist eine schlechte kopie von dem stator, den lehner benutzt - der ja in wahrheit eine kopie von dem stator ist, mit dem dieter melber schon in 2006 gebaut hat und letztendlich aus der selben quelle stammt.

klar, du bist noch so neu im "geschäft" dass du das alles nicht wissen kannst. :w

ich werd wohl besser mal bei dem nachfragen, der die scorpiondinger gerechnet hat, was er nun kopiert hat. ==[]
dann weis wenigstens ich genau bescheid.

mal ein bissel logik:

beides zugleich geht schlecht - eine kopie kann nur von einem original stammen.

diese unsinnigen stories machen dich nebenher verdammt unglaubwürdig (falls dir überhaupt irgendjemand irgendwas glauben sollte.... :applause:
das sollte sogar dir einleuchten, oder?
vg
ralph

nachbemerkungen

30

Dienstag, 6. November 2018, 18:03

Christian Lucas nor Dieter Melber designed the torqstar for Lehner. Catch up mc hammer.

The only liar involved in any of this is you.. telling the forum the kw 2 was 1.Truth evades you like hair!
You said your Kw was one but what it really is at .93 is less than any 24n22p machine !

No discussion or post will raise the ultimate motors winding factor or change these facts.

31

Dienstag, 6. November 2018, 18:21

hab ich vergessen zu beachten:

du bist ganz offenbar der einzige mann auf der welt, der den Wicklungsfaktor bestimmen kann, ohne auch nur die glocke gesehen und die magnetzahl gekannt zu haben!

aufrichtigen glückwunsch!

ehrlich, ich glaube, so einen überheblichen spinner wie dich habe ich in meinem leben noch nicht erlebt.
vg
ralph

nachbemerkungen

32

Mittwoch, 7. November 2018, 11:25

The Kw is .93 !!! :nuts:

33

Mittwoch, 7. November 2018, 17:34

zu blöd, dass der linke 26 magnete in der glocke hat...... :prost:
deswegen sind die statorzähne da auch symmetrisch gemacht - klingelts?

solche dinger haben wir schon 2005 als helidirektantriebe gebaut.

ich sag doch, du bist nicht lange genug im geschäft um darüber bescheid zu wissen.... ==[]
vg
ralph

nachbemerkungen

34

Mittwoch, 7. November 2018, 17:56

hab aber trotzdem schon wieder gelogen: das bild stammt schon aus 2004.
aber vielleicht ist das ja ne kopie von steve Neu? wer weis das schon...... :nuts:
vg
ralph

nachbemerkungen

35

Donnerstag, 8. November 2018, 05:14

I have from SE Skaar, O. Krovel, R. Nilssen on finding the Kw of FSCW machines

Kw = (sin (1 / 2nσ) ) / (zsin (nσ / 2z)) xcos (1 / 2nε)

(chording angle) "ε" = 180 * -ys
(coil span) "ys" = 180 * / (qx Nph)
(phase spread) "σ "= (ysq)
" q "= Ns / (NphxNm)
(dual layer coef.)" Z "= Ns / gcd (Ns, NmxNph)
(single layer coef. ) "z" = Nc / gcd (Nc, NmxNph)
"n"

Ns = number of slots Nn = number of
poles Nc = number of coils Distribution factor "Kmn" = (sin (1 / 2nσ)) / (zsin (nσ / 2z)) Coil span factor "Ken" = cos (1 / 2nε) (Winding Factor) "Kw" = Kmn x Ken You'd consider the factor at nth harmonic order.

The problem is you didn't ask about this pm tooth combination. What did you ask about go back and read your post with photo of the two motors. Then do you rely on others drawings you can no longer produce or do you do the math? The formula is here. I gave it to you long ago. Is this motor you posted here Kw a 1? ==[] what is it? ==[] ==[] :prost: zzz

Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von »Cohesive« (8. November 2018, 05:32)

36

Freitag, 16. November 2018, 17:45

Falls sich hier jemand dafür interessieren sollte habe ich hier einen direkten link zur zitierten Arbeit:

http://www.elkraft.ntnu.no/eno/Papers200…l-nilssen06.pdf

die korrekte darstellungsweise der formeln macht die arbeit damit etwas einfacher.

sehr praxisrelevant sind auch die am ende der arbeit dargestllten kräfteverteilungen für verschiedene N / P kombinationen.
vg
ralph

nachbemerkungen

Klaus(i)

RCLine User

Beruf: Mensch

• Nachricht senden

37

Sonntag, 18. November 2018, 06:03

Closed until you cooled down.

38

Dienstag, 1. Januar 2019, 09:09

How do you like this motor?To see if we could do it, I created a small torque cradle with the motor mounted to a servo. The emax 2205rs gave me back 851 grams/cm on 3s lipo and and apc 6x4. It needs refinement and a better servo but this is how it works.

The servos holding amperage appears to be linear after I took amperage readings at known torque values. Some taken near the servos max holding torque and some near middle then min or neutral with no load. This is what I measured at a 6 volts supply.

No load neutral hold = .05mA
1.22kg/cm =2.26mA
2.35kg/cm =3.30mA
3.06kg/cm =4.66mA
3.40 kg/cm=4.84mA
4.49kg/cm=6.36mA

You see the coefficient of the linear function which resulted in approx about 851 grams/cm peak torque at 1.70 mA holding amperage on a fresh 5200mah 50C Helios 3 s pack with an APC 6x4 on a 50 amp mystery BEC esc auto settings. The servo was held with a seperate supply and servo tester. I guess if I record the rpm we could derive the mechanical HP. Hope Rene has learned something....even an Amatuer cab do... :ok:

Hubert

39

Dienstag, 1. Januar 2019, 15:49

Chris this is all that would be needed as proof You see at 3s wot the fundamental is over 2.6khz with 14 poles. And you also see that even though this motor is a 14 pole when com mutated with this drive in auto settings the 5th is actually working a little better. Now Im curious does the individual tuning of the drive make any significant improvements here. Being a 14 pole Id rather see the 7th dominate the 5th. This is why the drive and its tuning must be considered for overall performance. You can see clearly here the fundamental. If a Gerling 7/8 wind is deployed this 1st harmonic should be reduced to almost non existent. You'll def see it as prominent as it is in the conventional wind. Everyones eyes work I hope. Whats with the 3 years of argument instead? If the proof exist post it. It is very simple to show it doesn't work. I've labeled from the fundamental out to the 17th harmonic. No excuses!

Taken from the emaxx 2205 RS! based on the fundamental it pulled the 6X4 apc to 22,680 loaded rpm static on a mystery 50 amp esc and auto settings.In a vague comparison the heavier 2505 speed 2800Kv Microdan which is also a 14 pole motor on 3s only pulled the APC 6X4 sport to 20,250 loaded and the APC 6X4 to 19,900 loaded.

Hubert

Dieser Beitrag wurde bereits 7 mal editiert, zuletzt von »Cohesive« (1. Januar 2019, 17:02)

40

Dienstag, 1. Januar 2019, 20:41

Here is a beautiful capture with a fresh pack. This reminds me to turn on peak and hold to capture the fastest transients. You can see the harmonics a long way out or zoom in on each one and its central frequency. You can even calculate each im VRMS and derive a thd calculation from this. Why wouldn't you be able to see a reduction in the fundamental to a few percent with a 7/8. This is all that's needed. Im sure Dr.Gerling and Gurakaq and the rest of the IEEE would love to see the fundamental still most prominent on a 12N10P or 12N14P FSCW machine after there novel winding proposal. You should show it if you have it. Im here I have no problem showing.
Enjoy...

Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von »Cohesive« (1. Januar 2019, 20:51)